Posypmy głowę popiołem...

https://pixabay.com/static/uploads/photo/2014/09/08/12/44/human-439149__180.jpg
                                                .....troszkę refleksyjnie



Ja wiem, że każdy z nas ma wiele obowiązków, dom, praca, dzieci... często mówimy, że brakuje nam czasu.
Ale rzadko kiedy definiujemy, na co tego czasu, nam tak na prawdę brakuje.

Czy na to, aby spędzić w pracy jeszcze jedną godzinę i zakończyć tak ważny projekt, czy po to aby nastawić kolejną pralkę z praniem a rzeczy  wcześniej wyprane i wysuszone w końcu poprasować.

A może po to, by w końcu wysprzątać dom po dzieciach, tu plama, tam plama, ściany popisane, podłogi poplamione...

Na co TY, poświęcił/poświęciła byś dodatkową godzinę czasu, którą dostał/dostała byś od losu?


A może zamiast tracić czas na ciągłej bieganinie, która tylko nakręca nas i nie pozwala dostrzec, co tak na prawdę tracimy, co nas omija bezpowrotnie, zatrzymamy się dzisiaj, posypiemy głowę popiołem i przyznamy się do tego, że zamiast to my być panami własnego czasu, staliśmy się jego niewolnikami!

Zatrzymajmy się na tą godzinkę!
Wróćmy do domu z pracy nie biorąc nadgodzin.
Zostawmy na chwilę ściereczki i mopy.
Pranie też nam nie ucieknie.

Sprawdźcie sami ile ta godzina może sprawić szczęścia innym i Wam. A może obiad z rodziną, kolacja z ukochaną osobą, spacer trzymając się za ręce lub zabawa z dziećmi w parku, bajka przeczytana przed snem, szczera rozmowa z kieliszkiem wina w dłoni, śniadanie lub kawa podana do łóżka, uścisk, pocałunek, telefon do rodziny...drobiazgi, drobiazgi, drobiazgi!!!!

Rzeczy na które zazwyczaj brakuje nam czasu a jednocześnie rzeczy, które pomijane i nie pielęgnowane, mijają bezpowrotnie a my tracimy coś bardzo ważnego, BLISKOŚĆ, SPONTANICZNOŚĆ,  KREATYWNOŚĆ, RADOŚĆ Z PRZEBYWANIA RAZEM.
Z dnia na dzień pochłania nas rutyna, często zwana stabilizacją ale zastanówmy się, co jest w życiu ważniejsze.
Tak zwana stabilizacja, czy chwile często spontaniczne i szalone ale dające nam poczucie szczęścia i spełnienia.

Zastanówcie się jak to jest u Was, kto jest panem a kto służącym: WY czy CZAS?

A może to ostatni dzwonek aby coś w swoim życiu zmienić aby nie stracić tego co już nigdy nie wróci, bliskości, miłości czułości...czyli czasu spędzonego na budowaniu pozytywnych relacji z najważniejszymi dla nas ludźmi!!!


                                                       Monika


ŚPIESZMY SIĘ

ksiądz Jan Twardowski

jeden z najpiękniejszych wierszy jakie kiedykolwiek czytałam
Śpieszmy się kochać ludzi tak szybko odchodzą
zostaną po nich buty i telefon głuchy
tylko to co nieważne jak krowa się wlecze
najważniejsze tak prędkie że nagle się staje
potem cisza normalna więc całkiem nieznośna
jak czystość urodzona najprościej z rozpaczy
kiedy myślimy o kimś zostając bez niego.

Nie bądź pewny że czas masz bo pewność niepewna 
https://pixabay.com/static/uploads/photo/2014/10/04/21/56/clock-474128__180.jpg

zabiera nam wrażliwość tak jak każde szczęście
przychodzi jednocześnie jak patos i humor
jak dwie namiętności wciąż słabsze od jednej
tak szybko stąd odchodzą jak drozd milkną w lipcu
jak dźwięk trochę niezgrabny lub jak suchy ukłon
żeby widzieć naprawdę zamykają oczy
chociaż większym ryzykiem rodzić się niż umrzeć
kochamy wciąż za mało i stale za późno

Nie pisz o tym zbyt często lecz pisz raz na zawsze
a będziesz tak jak delfin łagodny i mocny

Śpieszmy się kochać ludzi tak szybko odchodzą
i ci co nie odchodzą nie zawsze powrócą
i nigdy nie wiadomo mówiąc o miłości

czy pierwsza jest ostatnia czy ostatnia pierwsza. 

Podobał Ci się tekst? Jeśli tak, to miło mi będzie jeśli go udostępnisz:

Dołącz do konwersacji

19 komentarze:

  1. czas biegnie nieubłaganie, nawet te godziny spędzone z najbliższymi, chwile, które chciałybyśmy zatrzymać i tak mijają bardzo szybko. Czasu niestety nie zatrzymamy, więc trzeba dobrze go wykorzystać :)a jak z tym u mnie? - różnie :)

    OdpowiedzUsuń
  2. To dokładnie tak samo jak u mnie :)

    OdpowiedzUsuń
  3. ostatnio wolne chwilę spędzam na ...........komentowaniu :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Czyli również mi poświęcasz swój wolny czas, bardzo Ci za to dziękuję!!!

      Usuń
  4. Przepiękny tekst Ks. Twardowskiego i niezwykle mądry Pani wpis. Czasami naprawdę warto przystanąć choć na moment, aby dostrzec coś więcej niż dotychczas :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Czas, czas, czas, oj tego czasu miałam przez ostatnie dni zbyt mało. Musiałam działać szybko, jak najszybciej bo od tego zależało czyjeś życie. Na nic innego sił mi nie starczało, ale chyba już będzie lepiej, i kiedy już znajdę ten czas, to poświęcę go ...sobie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak często bywa, że w gonitwie życia zapominamy właśnie o sobie. Mam nadzieję, że już wszystko będzie dobrze !!!

      Usuń
  6. Bardzo mądry post, daje do myślenia. Ja też łapię się na tym, że chciałabym mieć nie tylko dodatkową godzinę, a dodatkową całą dobę na wszystkie zaniedbywane pasje i zajęcia - a kiedy wreszcie faktycznie uda mi się ten cenny czas wygospodarować, to marnuję go na bzdury i dosłownie przecieka mi przez palce.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. U mnie jest bardzo podobnie, pozdrawiam i dziękuję za miłe słowa.

      Usuń
  7. Super post Moniko. Przypomniał mi się zeszły rok, gdy byłam na babskim spotkanku i jedna z koleżanek powiedziała nam " jak zmieniło się Twoje życie w ciągu ostatnich 5-ciu lat i jakie masz perspektywy, że będzie lepsze za kolejne 5 lat"? Dało mi to do myślenia. Postanowiłam coś zmienić, zacząć trochę dążyć do realizacji marzeń i spędzać więcej czasu z ludźmi. Małymi kroczkami ale do przodu :) Niewątpliwie pomaga mi w tym moja druga praca która mam nadzieję, stanie się moja jedyna ;)
    nati

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Całym serduchem, życzę Ci aby wszystkie twoje plany i marzenia spełniły się i przyniosły Ci szczęście i spełnienie zarówno w życiu prywatnym jak i zawodowym.

      Usuń
  8. Piękny wpis, ciągle trzeba sobie przypominać, co w życiu jest naprawdę ważne! Bardzo ładnie przypomniałaś, a Twardowski Ci pomógł.

    OdpowiedzUsuń
  9. Dałaś mi do myślenia :) i dobrze ;)

    OdpowiedzUsuń
  10. Bardzo dobrze napisane. Rzeczywiście bardzo często brakuje nam czasu,ale nie wiem, co ja zrobiłabym wtą dodatkową godzinę.
    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń

...a gdy komentujesz, czytelniku kochany, gdy pozostawiasz aktywności swej ślady, serce me rośnie, dusza się raduje, dlatego bardzo Ci za to dziękuję !!!