Dlaczego tak łatwo mieszamy innych z błotem!?

źródło

Zastanawialiście się kiedyś, dlaczego ocenianie innych ludzi przychodzi nam z taką łatwością?!

Ile razy wypowiedzieliście te lub podobne słowa, bez zastanowienia, bez poznania problemu, bez sensu?!

* Co ona wyprawia, truje dziecko takim jedzeniem!
* Kto to widział, tak przegrzewać dziecko!
* Jak ich nie stać, to po co dzieci robili!
* Robią dzieci dla kasy!
* To przecież patologia, mnożą się jak mrówki!
* Ona niewychowana, to i dziecka wychować nie umie!
* Dzisiejsza młodzież to sami wykolejeńcy i narkomani!
* Bo to jest zła matka, nie radzi sobie, powinni jej dzieci odebrać, trzeba to gdzieś zgłosić!
* Słyszałam, że oni piją, biją, ble, ble, ble...

Gdzie się nie ruszę, sklep, szkoła, szpital, ulica, wszędzie, dosłownie wszędzie słyszę takie rozmowy. 
Czasami prowadzą je osoby w moim wieku, czasami młodzież i ludzie w wieku podeszłym a czasem są to nawet dzieci.
Przeraża mnie to, z jaką łatwością przychodzi im ocenianie innych.
Z rozmów tych wynika w skrócie, że wszyscy są źli, do dupy, nic nie potrafią, patałachy, oszuści, degeneraci i słynna ostatnio  patologia!!!

Starsi nadają na młodszych, młodzi na dorosłych, dzieci na rodziców, rodzice na dzieci i tak koło zawiści, złorzeczenia i ignorancji się zamyka!



źródło


Najgorsze jest to, że wszyscy bez wyjątku uczymy się tego we własnych domach.
Najpierw rodzice nadają na znajomych, ich dzieci i sąsiadów, potem dzieci przenoszą to wszystko do szkoły i na podwórko, nasi dziadkowie zaś, zupełnie zapomnieli już, że kiedyś byli młodzi i szaleni i to dla tego tak łatwo jest im krytykować dzisiejszą młodzież, a może seniorom po prostu żal, że im już poszaleć nie wypada...hmmm kto wie...
Pamiętajcie, że dzieci uczą się od nas, gdy my dorośli zachowujemy się jak radiotelegraf rozsiewający same ploty, dzieci mimowolnie uczą się takich samych zachowań, to właśnie w ten sposób sami tworzymy wielopokoleniowe społeczeństwo, które żywi się plotką i ocenianiem innych, byle by tylko swoich przywar nie widzieć!!! 

Pamiętajcie też, że nikt z nas nie jest ideałem a ...


źródło


Ja jestem pyskata, jak się uprę to po trupach dążę do celu, jestem mamą - przyjaciółką ( co nie podoba się wielu innym mamom ), nie spoufalam się z każdym napotkanym człowiekiem, nie każdy przecież musi być moim przyjacielem, przez to uchodzę za osobę która jest mało dostępna. Moi znajomi twierdzą jednak, że przy bliższym poznaniu zyskuję i daję się lubić ;) Chronię swój mały świat, ucząc jednocześnie moje dzieci, by pamiętały, że każdy człowiek jest inny i bez względu na status społeczny, przekonania czy kolor skóry zasługuje na szacunek i pomoc.

źródło
Czasami chciała bym móc wykrzyczeć na cały głos...

Przestańcie się ludziska nakręcać, wrzućcie na luz i zanim kolejnym razem zaczniecie obrażać i wyśmiewać pomyślcie, że w tym samym czasie, tuż za rogiem wasz sąsiad, koleżanka a nawet wnuczek, syn czy dziadek obrabia tyłek właśnie wam...tak, tak kochani, bo jak to mówią nasze stare przysłowia...
"Czym skorupka za młodu nasiąknie, tym na starość trąci"
"Jak Kuba Bogu, tak Bóg Kubie"

Niech każdy z nas zajmie się swoimi sprawami a w życie innych niech interweniuje ale tylko po to, by ewentualnie pomóc a nie krytykować, wszyscy wtedy będziemy zdrowsi i szczęśliwsi. 
I powtórzę to jeszcze raz, pamiętajcie że, nikt ale to nikt z nas, nie jest ideałem!!!


                                                      Monika


Podobał Ci się tekst? Jeśli tak, to miło mi będzie jeśli go udostępnisz:

Dołącz do konwersacji

25 komentarze:

  1. Znam to niestety :( Staram się nie obgadywać bo dla mnie to coś okropnego. Niestety mam tak osobę w rodzinie, która obgaduje wszystkich bez wyjątku a później od obcych nagle dowiadujesz się jako Twoje dziecko jest nie grzeczne i nie umie dobre mówić - obgadują Ci co mają nudne życie.
    Ups! Noto też obgadałam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zgadzam się ci co obgadują zazdroszczą, że ich życie jest nudne ;)

      Usuń
  2. lubię Twoje posty Moniko bo one pozwalają zastanowić się nad sobą i choć staram się unikać oceniania kogokolwiek to faktycznie na ażdym kroku słyszy się ....eh

    OdpowiedzUsuń
  3. Znałam, ale nie znam już, odcięłam się od takich ludzi rok temu, kiedy zaczęłam pisać bloga. Nie słucham takich opinii i nie wypowiadam i jestem z tego powodu szczęśliwa.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też się odcięłam ale...słyszę takie rozmowy dosłownie wszędzie!!!

      Usuń
  4. Witam ! U mnie taka zasada i jej się trzymam-,,nie czyń drugiemu co Tobie niemiło'' ......serdecznie pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo dobra zasada ;) również serdecznie pozdrawiam!

      Usuń
  5. W takich momentach stwierdzam filozoficznie ,,takie życie" i zajmuję się swoimi sprawami.Unikam ludzi, którzy lubią plotkować! Mam ciekawsze sprawy do zrobienia.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. I to jest bardzo mądre podejście do tematu, pozdrawiam ciepło!!!

      Usuń
  6. Plotkowanie hm niestety było i będzie ja staram się trzymać od plotek bardzo daleko. Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  7. Nie znoszę ludzi, którzy obgadują i krytykują innych, nie znoszę obłudy!!!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też i dlatego tak bardzo razi mnie to, że wszędzie się z nią spotykam!

      Usuń
  8. Zapraszam do mnie Myworld143Myworld.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  9. Przeklinam, zwłaszcza jak się wkurzę, no przy młodych się ograniczam i zamiast "zakręt" mówię za Pilipiukiem: urwał! Kilka dni temu słyszę jak mój 5-latek szarpie się z rowerem: no wyłaź, no, urwał! urwał! :P

    OdpowiedzUsuń
  10. Ale z ludźmiu tak jest, i tego nie zmienimy, niestety. Taka mentalność, choć bardzo przykra.

    OdpowiedzUsuń
  11. Ludziska już tak mają i chyba tego tak łatwo nie da się zmienić. Kiedyś bardzo przejmowałam się plotkami na swój temat, teraz z wiekiem nabrałam do tego dystansu. A niech sobie gadają co chcą, najważniejsze jaka jest prawda i czy moje sumienie jest w porządku. Pozdrawiam serdecznie:)

    OdpowiedzUsuń
  12. Zawsze tak było... Najlepiej od takich ludzi trzymać się z daleka:))

    OdpowiedzUsuń
  13. czasami to Ci nawet powiem, że ludzie mówiąc coś nie zdają sobie sprawy że już innych obgadują ;)

    OdpowiedzUsuń
  14. Plotkarstwo, paskudna przywara.

    OdpowiedzUsuń

...a gdy komentujesz, czytelniku kochany, gdy pozostawiasz aktywności swej ślady, serce me rośnie, dusza się raduje, dlatego bardzo Ci za to dziękuję !!!