Młoda pani doktor..."to może najwyższy czas aby odstawić córkę od piersi"...moja mina...



                                ...czyli słów kilka oburzonej mamy, która jest traktowana przez niektórych lekarzy jak jakieś dziwadło, bo ma czelność  karmić swoją roczną córkę piersią!!!

źródło

    ...nosz kurna mać!!! 

    Ubeczana i załamana, roztrzęsiona, bo z oparzoną córeczką trafiam na SOR w Brzesku. Dodam, że dowożę córkę sama, bo podobno będzie szybciej niż pogotowiem ale 40-sto minutowego korka to już pani w ośrodku zdrowia nie przewidziała!
Nie powiem, pomoc zostaje udzielona natychmiast, o ile założenie opatrunku i odesłanie do Tarnowa, oczywiście transportem własnym, można nazwać pomocą!
Wszystko szło sprawnie i nawet miło, do momentu gdy zostałam poinformowana, że będę musiała zostać z córką na oddziale. Jest to problem, bo mam jeszcze dwójkę synów, których muszę odwozić do szkoły, niemąż pracuje i choć by nawet załatwił sobie wolne, to z córką nie zostanie, bo karmię małą piersią - żalę się tak przez łzy pani doktor.

    Pani doktor, to młodziutka osóbka, pewno zaraz po studiach, zerka na mnie z nad papierków i pyta ile córka ma lat, to ja jej mówię, że 16-tego czerwca będzie mieć roczek. Na to ona z wyczuwalnym oburzeniem w głosie, rzuca podniesionym tonem...to może najwyższy czas aby odstawić córkę od piersi... 

    Scyzoryk mi się w tym momencie w kieszeni otworzył, poczerwieniałam ze złości i chamsko odburknęłam...jasne, jeszcze jej(córkę tu miałam na myśli) język pokażę, zrobię papapa i samą ją tam zostawię...


    Widać, że pani ta dziecka nie ma, bo jak można powiedzieć takie słowa do matki, której dziecko nie dość, że cierpi z bólu po oparzeniu, to jeszcze miało by nagle z dnia na dzień, zostać pozbawione głównego pokarmu, ciepła i czułości mamy???

    Nie ogarniam takiego podejścia, tak młodej lekarki, zamiast pochwalić i zachęcić do dalszego karmienia, bo przecież obecnie tak mało mam karmi piersią dłużej niż 3-4 m-ce, to ona wypala z takim tekstem, już się nie dziwię, że karmienie piersią staje się nie modne, bo jeżeli wyszkolona kadra lekarska ma takie podejście, to co ma zrobić biedna, niedoświadczona mama z problemami laktacyjnymi gdy usłyszy taki tekst, no podda się, bo skoro lekarz tak radzi, to tak ma być o_0

   Ja się nie poddałam, jakoś udało nam się wszystko zorganizować, zawiozłam córkę do szpitala im. Św. Łukasza w Tarnowie, zostałyśmy przyjęte na oddział i wiecie co, okazało się, że tylko dzięki temu że karmię małą piersią dostałam łóżko, inne mamy niestety, musiały radzić sobie spędzając noce na krzesłach czy materacach, przywiezionych z domu a ja...no cóż Full Wypas ;D

   Na koniec powiem Wam, że opieka na oddziale jest bardzo dobra, pielęgniarki miłe i delikatne, czuć że zależy im na małych pacjentach, sale kolorowe, pełno zabawek, aż miło trafić z chorym dzieckiem w takie miejsce. Lekarze rzeczowi, nie przetrzymują na siłę, chętnie udzielają pomocy i rad, my już jesteśmy w domciu, teraz czeka nas kontrola,pewno nie jedna ale tym razem już wiem, że nikt mnie tam nie potraktuje, tak jak w Brzesku, bo w Tarnowie mama karmiąca dziecko piersią jest GOŚCIÓWĄ z przywilejami a nie zacofanym dziwadłem !!! ;)

                                                   Monika Raus

Podobał Ci się tekst? Jeśli tak, to miło mi będzie jeśli go udostępnisz:

Dołącz do konwersacji

24 komentarze:

  1. Pamiętaj,że jesteś GOŚCIÓWĄ!

    OdpowiedzUsuń
  2. Kiedy moja Ola miała 1, 5 roku karmiłam jeszcze piersią i nikt ego nie negował, ale w szpitalu łóżka nie dostałam. Albo siedziałam na krześle, albo owszem mogłam spać, ale w pokoju piętro wyżej z dwunastoma innymi mamami, gdzie wywoływano nas przez głośnik, kiedy dziecko sie budziło.Wyglądało to tak, że nie spałyśmy, bo ciągle kogoś wywoływali. Dobrze, że jesteście już w domu.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ech...przykre to, bo jak tu zostawić chore dziecko :(

      Usuń
  3. Wszystko zależy od człowieka... A ten nie zawsze umie wczuć się w sytuację... Dobrze, że trafiłaś w rezultacie do takiego miejsca, gdzie Wam obydwu jest dobrze:)) Zdrówka dla córci.
    Ps. Ja karmiłam moją 13 miesięcy:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja bym chciała do dwóch lat ale to wszystko zależy od córci :)

      Usuń
  4. Skopjuję;Pamiętaj,że jesteś GOŚCIÓWĄ!pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  5. Ups, ale miałaś przeżycia. Mam nadzieje, ze córeczka szybko wróci do zdrowia. Ja jak z moim malenstwem musialam zostac w szpitalu, to na szczęście ani w pracy mi problemow nie robili, a w szpitalu przygotowali dla nas i lozko i lozeczko, wiec nie moglam narzekać.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oby jak najszybciej wszystko się pogoiło. Czasem zdarza się, że nawet szpital pozytywnie zaskakuje!

      Usuń
  6. Ja nie mogłam karmic piersią, bo nie miałam pokarmu! Podziwiam mamy, które karmią tak długo jak TY :) Uważa, ze każda z nas ma prawo decydować o tym co jest dobre dla jej dziecka , bo to nasze dzieci :) Super, że na oddziale było przyjemnie-jesli pobyt na nim mozna w ogóle tak nazwać!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pierwszego syna też nie karmiłam, był chory i mój pokarm mu szkodził!

      Usuń
  7. Pewnie. Karm tak długo jak będziecie obie chciały. Mój Kropek skończył właśnie 15 mcy i też nadal życia bez cycusia nie widzi.
    Zdrówka dla córeczki

    OdpowiedzUsuń
  8. Głupia lekarka. Ot co. Niestety większość lekarzy z którymi miałam styczność ma takie podejście. I to w różnym wieku i posiadające dzieci. Uwazają że rok to max.

    OdpowiedzUsuń
  9. Nie zawsze trzeba słuchać lekarzy;)
    Ja swojego syna karmiłam 2 i pół roku:D
    Już nie wspomnę, że sama ważyłam 41 kilo, a przed pierwsze 7 miesięcy był na moim pokarmie:D
    Sama natura wie co robi. Ja zawsze miałam niedowagę, a pokarm pomimo tego był wartościowy - syn rósł jak na drożdżach:))

    OdpowiedzUsuń
  10. Mi niestety nie było dane karmić mojego dziecka piersią :( dlatego Ciebie podziwiam i karm jak tylko długo się da :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję! Ja pierwszego syna też nie karmiłam piersią ;)

      Usuń
  11. też bym się wkurzyła na Twoim miejscu. co prawda ja swoje pociechy karmiłam krócej, ale to od nas matek i naszych dzieci zależy kiedy odstawiamy a kiedy nie. mam nadzieję, że paluszki szybko się zagoją!

    OdpowiedzUsuń
  12. Niestety pobyt z dzieckiem w szpitalu to nic miłego, dobrze, ze łóżko dostałaś. Mam nadzieję, ze z Małą już wszytsko dobrze.

    OdpowiedzUsuń

...a gdy komentujesz, czytelniku kochany, gdy pozostawiasz aktywności swej ślady, serce me rośnie, dusza się raduje, dlatego bardzo Ci za to dziękuję !!!